Skip to main content

Consell de Govern

Consell de Govern

El Consell de Govern de la Universitat és l’òrgan col·legiat de govern que estableix les línies estratègiques i de programació de la Universitat, així com les directrius i els procediments per a la seva aplicació, en els àmbits d’organització dels ensenyaments, la recerca i transferència de coneixement, i els recursos humans i econòmics. El Consell de Govern de la Universitat i tots els seus membres actuaran d’acord amb les directrius que estableixi el Patronat de la FUBalmes i les Normes d’organització i funcionament.

Composició

  • El rector o rectora, que el presideix.
  • Els vicerectors i vicerectores.
  • El secretari o secretària general, que actuarà com a secretari del Consell.
  • Els degans o deganes de les facultats i els directors o directores de les escoles.
  • Dos estudiants escollits pel Consell d’Estudiants.
  • Un o una representant del personal d’administració i serveis, escollit pel Claustre.
  • Dos representants del personal docent i investigador, escollits pel Claustre.
  • Assistiran a les reunions del Consell de Govern, amb veu però sense vot: el gerent de la UVic i el director o directora general de la FUBalmes.
  • La representació dels centres federats en el Consell de Govern s’establirà en els respectius contractes federatius

Funcions

  • Aprovar els plans d’estudis, el Pla docent i el Pla anual de recerca i transferència de coneixement.
  • Aprovar el projecte de pressupost per ser elevat al Patronat de la FUB i els criteris bàsics amb els quals es confeccionarà el pressupost de cada centre i servei.
  • Aprovar les propostes de distincions per elevar-les al Patronat de la FUB.
  • Aprovar el calendari acadèmic i el projecte anual d’activitats.
  • Aprovar les normatives acadèmiques de la UVic.
  • Aprovar els reglaments, les normatives específiques i, sempre que calgui, les memòries anuals, els programes d’actuació i els informes de gestió de les facultats i escoles, dels serveis, centres de recerca i transferència de coneixement.
  • Aprovar les propostes d’organització de les facultats i escoles, dels serveis, centres de recerca i transferència de coneixement de la Universitat.
  • Aprovar els programes d’avaluació de la qualitat.
  • Coordinar les necessitats de les facultats i escoles, dels serveis, centres de recerca i transferència de coneixement de la Universitat.
  • Definir les orientacions generals sobre els preus.
  • Aprovar els preus dels serveis administratius, un cop obtingut el vistiplau de la Direcció general de la FUB.
  • Definir les polítiques de promoció, difusió i comunicació de la UVic.
  • Estudiar les propostes d’implantació de nous ensenyaments.
  • Estudiar les propostes sobre la creació o supressió de centres i serveis i sobre la federació, adscripció, associació o vinculació d’altres centres a la UVic.
  • Aprovar la planificació i coordinar el desenvolupament de les activitats acadèmiques docents, de recerca, de transferència de coneixement i de divulgació científica i culturals.
  • Assistir el rector o rectora a en tots els afers que sotmeti a la seva consideració.
  • Atendre totes aquelles qüestions de la seva competència contemplades en les Normes d’organització i funcionament.
  • Aprovar la planificació de la distribució dels espais de la Universitat per al correcte desenvolupament de l’activitat acadèmica.
  • Crear les comissions delegades i els òrgans d’assessorament o consulta que es considerin necessaris.
  • Garantir el correcte exercici i l’estricta observança dels drets i deures dels estudiants.
  • Aprovar l’oferta de postgraus i màsters de títol propi de la UVic.
  • Aprovar les polítiques internacionals de la Universitat: l’oferta d’assignatures en llengua anglesa, dobles titulacions o titulacions conjuntes amb altres universitats estrangeres o qualsevol altra mesura que tingui un efecte transversal als centres docents, als CERT i serveis de la Universitat.

Contacta'ns

Si tens alguna qüestió, nosaltres tenim la resposta

Contacte